e-handel i sverige
8 enkla sätt att få ditt lilla företag till e-handel i Sverige

Det har aldrig varit lättare att få ditt lilla företag till e-handel. Det brukade vara att om du ville sälja varor på nätet, var du tvungen att köpa ett domännamn, hitta och betala en webbhotell, hitta och betala någon för att utveckla en e-handelswebbplats för dig, och då, om de tjänsterna ingår inte i ditt e-handelspaket, konfigurera konton hos olika leverantörer så att du kan ha säker betalningshantering på din webbplats.

Det finns så många enklare sätt att få en e-handelswebbplats för ditt lilla företag nu. Det som följer är en lista med bra nyckelfärdiga e-handelspaket för småföretag som vill sälja på nätet, men behöver inte nödvändigtvis teknisk expertis för att skapa egna webbplatser, kataloger och kundvagnar. Av denna anledning har jag inte inkluderat några lösningar för e-handel med öppen källkod här.

Det finns många tillgängliga, och om du är en tekniskt kunnig entreprenör, kanske du vill söka en av dem. Dessa företag kommer att hantera varje steg som du behöver göra för att få dina produkter online och sälja dem.

Shopify

Shopify är ett av de allt-i-ett-paket som alla kan använda för att skapa och driva en onlinebutik. Du kan antingen använda en av sina mallar eller ett specialdesignat tema för din e-handelsplats och allt ingår från att få ett domännamn via en säker kundvagn så att du kan acceptera kreditkort och PayPal-betalningar.

Om du också har en tegel- och murbruk samt en webbplats, erbjuder Shopify ett iPad-försäljningssystem som du kan använda som automatiskt ska synkronisera alla dina produkter, lager, beställningar och kunder mellan din e-handelsplats och din detaljhandel Lagra.

Avgifter: En grundläggande plan kostar $ 29 per månad med en online kreditkortsfrekvens på 2,9% plus 30 cent online, och det finns ingen produktgräns. Det finns inga uppsatta avgifter.

Bigcommerce

Bigcommerce är en riktig nyckelfärdig e-handelslösning. Funktioner som SEO, marknadsföringsverktyg, förmågan att ge kuponger och produktrecensioner på din webbplats ingår alla. Men min favoritfunktion om Bigcommerce är att den integreras så snabbt med så många andra applikationer, inklusive QuickBooks, MailChimp, Facebook och Constant Contact.

Avgifter: En Silver Plan, det mest grundläggande valet, är $ 34,95 per månad ($ 31,45 per månad med en årlig prenumeration). Plus Bigcommerce Betalningar, om du väljer att använda den, har en transaktionsränta på 2,9% och en 30 cent per transaktionsavgift. Observera att om du inte befinner dig i staterna kommer du inte kunna använda Bigcommerce-betalningar utan måste behöva konfigurera kreditkortsbehandling separat.

Volusion

Detta är en annan allt-i-ett-e-handelslösning som ger dig allt du behöver för att sälja online, inklusive en kundvagn och kreditkortsbehandlingstjänster.

En av Volusions utmärkta funktioner är möjligheten att sälja på Facebook enkelt, eBay och Amazon, alla integrerade med din Volusion-butik.

Avgifter: Den billigaste planen, Mini, är $ 15 i månaden USD med en 100 produktgräns och inga transaktionsavgifter.

Magento Go

Magents nästan allt-i-ett e-handelspaket innehåller många imponerande funktioner. Funktionerna inkluderar skiktad bläddring för din produktkatalog som ger kunderna möjlighet att filtrera sökning, möjligheten att helt anpassa din webbutiks design om du har kompetensen och fortfarande producerar en snygg webbplats om du inte gör det och funktioner för att driva omvandlingar som sådana som att ha produktjämförelse och önskelistor tillgängliga för kunderna.

Den ena nackdelen är att Magento Go inte är en nyckelfärdig lösning. Planerna inkluderar inte kreditkortbehandling. Du måste registrera dig med en kreditkortsbehandlingstjänst separat och sedan lägga till den tjänsten på ditt konto. Det är inte så svårt, men det kommer att öka kostnaderna.

Avgifter: Den grundläggande Get Going-planen kostar $ 15 i månaden USD med en 100 produktgräns och inga transaktionsavgifter. Plus kostnaden för kreditkort bearbetning (se ovan).

Yahoo Small Business

Denna nyckelfärdiga lösning innehåller ett domännamn, företags e-post och webbplats med en anpassningsbar kundvagn, kreditkort / Paypal-bearbetning och spårnings- och analysverktyg.

Avgifter: Ett paket för köpmanstart är $ 10,95 UDS en månad för det första året ($ 33,95 per månad efter det) med en transaktionsavgift på 1,5%. Det finns ingen installationsavgift vid skrivetiden.

Yola

Yola tar en modul snarare än ett all-in-one-tillvägagångssätt för småföretagets webbplatser. Det finns olika nivåer av webbplatspaket som du köper och använder för att bygga din webbplats och sedan om du vill kan du lägga till en webbutik i ditt paket för 10 USD per månad. Butiken inkluderar möjligheten att hantera lager, acceptera kreditkort, spåra order och sälja på din hemsida och via Facebook.

Avgifter: Bronspaketet, med en anpassad domän, ett obegränsat antal sidor och obegränsat bandbredd, är 4,17 dollar per månad med en årlig prenumeration, så med ytterligare $ 10 för en onlinebutik kan du sälja online för 14,17 dollar per månad.

eBay Stores

Du är förmodligen redan bekant med eBays auktionsmöjligheter. Men visste du att eBay också erbjuder säljare sina egna nätbutiker? Förutom hemsidan för din butik och obegränsade produktsidor innehåller baspaketet hanterings- och marknadsföringsverktyg som anpassade e-nyhetsbrev och marknadsföringsemail och spårningsverktyg.

Observera att du inte kommer att ha din egen webbadress med en eBay-butik, men i stället kommer att ha en katalogadress, till exempel www.stores.ebay.com/yourstorename.

Avgifter: Basic är den billigaste planen; Det erbjuder upp till 150 gratis listor per månad för CAD 15,95 per månad med en årlig prenumeration.

Etsy

Människor tenderar att tänka på Etsy som en marknadsplats bara för konstnärer och crafters, men det är inte det. Från och med 2013, vintageartiklar, hantverksrekvisita och ”unika fabriksfabrikata” kan alla säljas där också. Det är inte en all-in-one nyckelfärdig e-handelslösning som de andra på den här sidan, men om det du säljer kvalificerar kan det vara ett billigt sätt att sälja på nätet.

Avgifter: Det kostar 20 cent USD för att lista ett objekt, och Etsy samlar in en avgift på 3,5% på försäljningspriset för vad som helst du säljer. Det finns inga medlemsavgifter.

Starta din e-handelsaffär idag

Förutom att alla lösningar för e-handel ovan är relativt billiga och utformade för att vara användarvänliga för småföretagare, erbjuder de alla också gratis prov på två veckor till en månad.

Så inga fler ursäkter; välj ett av företagen ovan, doppa tårna till e-handel och börja sälja på nätet!

Kontakta oss för att få ditt lilla företag till e-handel i Sverige idag

 

e-handelsföretag
Tips för att driva ett framgångsrikt e-handelsföretag

Under det senaste decenniet har den globala marknaden blivit ett väsentligt skifte. Företagen är inte längre begränsade av geografiska gränser eller platser, men mer av den mängd kreativitet de kan marshala och deras vilja att anpassa sig till ny teknik.

I synnerhet kan företagare och företagare som är villiga att starta och driva ett e-handelsföretag positionera sig för att njuta av en enorm framgång.

Kör ett framgångsrikt e-handelsföretag

Om du äger en befintlig verksamhet och har tänkt på att lansera en e-handelscirkel – eller kanske ha en idé för ett helt nytt företag som du tycker kan fungera effektivt som en e-handelsoperation – nu är det dags att agera.

Dessa marknader kommer att fortsätta att växa mer trångt under de kommande månaderna och åren.

Även om det kan vara omöjligt att ta itu med några av de mycket specifika och personliga aspekterna av varje e-handelsföretag, har de 8 allmänna tipsen nedan hjälpt många småföretagare att gå av på rätt fot:

Bygg strategiska partnerskap

Det är sällsynt att en e-handelswebbplats blir framgångsrik på egen hand. Oavsett vad din erfarenhet eller färdighetsnivå kan vara kan du förmodligen dra nytta av att bilda strategiska partnerskap och anpassa ditt nya varumärke till företag som redan har etablerat ett starkt varumärke och inflytande.

Leta efter möjligheter var du än kan och hitta sätt som du kanske kan hjälpa till med andra märken när det är möjligt.

Kör trafik genom riktade målsidor

Medan det finns något att säga för att attrahera stora mängder organisk trafik via sökmotorer, desto mer riktade din trafik desto högre blir omvandlingsfrekvensen. Oavsett om du säljer abonnemang, digitala nedladdningar, fysiska produkter eller något annat, är det bästa sättet att köra den fokuserade webbplatstrafiken att nudge användare från sociala medier för att säkra målsidor som bjuder in dem vidare i konverteringstrattet.

Om du kan hitta ett sätt att integrera betalningar i målsidorna själva, är det ännu bättre.

Begränsa ditt fokus

Medan du kanske tror att du har en bra idé, var försiktig så att du inte startar ett e-handelsföretag som är för brett.

Medan din övergripande idé kan vara bra förstärker du din position om du kan hitta ett sätt att specialisera det vidare och fånga en sann nischmarknad. Det totala antalet kunder på den marknaden kan vara betydligt mindre, men möjligheten att skära ut ett lojalt följe är mycket högre.

Bygg inte en PPC Foundation

Det finns inget iboende fel med PPC-annonser, men du vill förmodligen inte placera ditt varumärkes fundament på en PPC-tung strategi. Använd dessa annonser med gottfinnande; fokusera din tid och resurser på att bygga varumärkesmedvetenhet och driva organiska leads istället.

Ha en omfattande innehållsstrategi

Det bästa sättet att driva organiska leads är att fokusera på en innehållsrik strategi. Medan de pågående kostnaderna för att utveckla och publicera stabil, kommer kvalitetsinnehållet troligen att vara högt, det betalar nästan alltid på ett kvantifierbart sätt.

Börja med en blogg, dela dina inlägg på sociala medier, arbeta sedan med att ansluta till andra branschpublikationer och webbplatser.

Optimera alla produktförteckningar

När det gäller webbplatsen bör optimering vara en prioritet på alla nivåer. När det gäller enskilda produktförteckningar, fokusera på att skapa unika och nyckelordsrika metabeskrivningar, optimera produktbilder och använda unik, beskrivande försäljningskopia.

Utnyttja maktens sociala

Enligt Shopify ökade eCommerce-orderna i 2014 från sociala nätverk med en otrolig 202 procent. En stor del av detta är hänförligt till det faktum att människor värderar åsikterna hos sina kamrater och är automatiskt mer intresserade av någonting om en vän refererar eller delar en länk.

För att kunna använda detta till din fördel, försök att investera tungt i sociala medier, både genom att integrera element i produktförteckningar och skapa en stor social media närvaro på sådana webbplatser som Facebook, Twitter, Instagram och Pinterest.

Testa absolut allt

Det finns inte längre någon ursäkt för att undvika delad testning. Ny programvara och resurser gör processen så enkel som att dra och släppa olika sidelement för att se vilka objekt som leder till omvandlingar och vilka som misslyckas. Genom att uppmärksamma de specifika detaljerna kan du öka försäljningen med relativt liten ansträngning.

Var inte rädd för lärande

Medan eCommerce-företag erbjuder möjligheten till lukrativa avkastningar, är de inte enkla eller enkla. Du kommer att göra misstag längs vägen, och det är viktigt att använda varje upplevelse som en lärande möjlighet.

Genom att hålla det i åtanke – liksom de föregående åtta tipsen – placerar du dig själv för långsiktig framgång.

Kontakta SOCKIT.SE för att veta hur vi kan hjälpa dig att starta din e-handelsaffär i Sverige

sv_SESvenska
en_USEnglish fiSuomi arالعربية nn_NONorsk nynorsk da_DKDansk is_ISÍslenska sv_SESvenska